Hortensia en passiebloemen

Momenteel is het Hortensiatijd in het bloemschikken. Ik profiteer er dan ook ieder jaar van om in de tuin bij mijn ouders hun Hortensiastruik wat te plunderen. Wel opletten dat je ze niet te diep knipt, anders heb je volgend jaar minder bloem aangezien Hortensia (Hydrangea macrophylla) op het tweejarige hout bloeit. Aangezien ik ze meestal toch op steekschuim verwerk en niet in een boeket, knip ik gewoon de bloem af tot op de eerste knoppen, en dat gaat prima zo.

Qua kleur is een van de beste combinaties met Sedum... Buxus als basis, en Passiebloemranken ter afwerking. Eenvoudig maar toch stijlvol.

Deze krans hangt dus nu aan de deur (en met succes want de buurvrouw heeft intussen ook een krans bij me besteld).

Reacties

Populaire posts van deze blog

Kaarten maken - Tuesday Morning Sketches #721

Kaarten maken - Cheerful Sketches Challenge maart kaart 2

Kaarten maken - Tuesday Morning Sketches #710